آخرین اخبار
1399/3/9 جمعه
بلاغ بخشنامه مهم وزارت علوم در خصوص نیم سال تحصیلی جاری

.

#اطلاعیه 

🔺ابلاغ بخشنامه مهم وزارت علوم در خصوص نیم سال تحصیلی جاری

👈 معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ بخشنامه ای ۲۰ بندی به دانشگاه ها خبر داد که در این بخشنامه نکات مهمی ذکر شده است، از جمله این که حذف نیمسال تحصیلی ۹۸-۹۹ بدون احتساب در سنوات به درخواست دانشجو مجاز شد.

بر اساس این بخشنامه:

🔸الزام اتمام نیمسال دوم  ۹۸-۹۹ امر محرز و قطعی است.

🔸آموزش الکترونیکی بدون محدودیت برای تمام دروس مجاز شد.

🔸برگزاری جلسات ترکیبی حضوری و غیرحضوری با تأیید دانشگاه مجاز شد.

🔸انتقال دروس ناتمام به نیمسال بعدی مجاز شد.

🔸حذف کامل واحدهای درسی نیمسال جاری مجاز شد.

🔸مدیریت زمانبندی به صورتی باشد که بازه تابستانی آموزش به ویژه برای دانشجویانی که با احتساب آن بازه، فارغ التحصیل می‌شوند لطمه نبیند و ثانیاً با تداخل برنامه نیمسال با بازه تابستان، کیفیت آموزش دانشجویان در دروس نیمسال جاری با آسیب یا اختلال مواجه نشود.

🔸ارائه دروس حذف شده نیمسال جاری، در تابستان مجاز شد.

🔸افزایش یک نیمسال به سقف سنوات دانشجویان مجاز شد.

🔸درباره تعداد مجاز غیبت دانشجویان در کلاس‌های مجازی در شورای آموزشی دانشگاه تصمیم گیری شود.

🔸امکان برخورداری از دروس معرفی به استاد تا دو برابر قابل افزایش است.

🔸تعویق زمان پایان نیمسال تحصیلی جاری امکان پذیر شد.

🔸دانشجویان با اطلاع و موافقت دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی مبدأ می‌توانند از امکانات آموزشی دانشگاه‌های محل زندگی یا استقرار خود به عنوان دانشجوی مهمان آزاد استفاده کنند.

🔸در نیمسال جاری، موارد مشمول جریمه دانشجویانی که در شرایط متعارف تحصیل از مقررات آموزشی تخطی کرده اند، با مجوز هیئت امنا معاف در نظر گرفته شود.

🔸امکان ثبت و ورود نمره دانشجویان در دروس نیمسال جاری در بازه تابستان و در نیمسال آتی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ با موافقت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی امکان پذیر است. 

🔸حذف نیمسال تحصیلی بدون احتساب در سنوات به درخواست دانشجو مجاز شد.

🔸موضوع حضور فیزیکی یا الکترونیکی (برخط -برون خط) اعضای هیئت علمی در کلاس‌های درس به روش مورد وثوق هر دانشگاه به نحوی مدیریت شود که کیفیت آموزش لطمه نبیند و سرفصل‌های برنامه درسی پوشش داده شود.

🔸برای دروس عملی، دانشگاه می‌تواند با اختیار خود کلاس‌ها را در تابستان یا نیمسال اول ۱۳۹۹-۱۴۰۰ برگزار کند.

🔸در صورت استمرار وضعیت ویژه در کشور یا برخی مناطق، کلیه کلاس‌ها به روش الکترونیکی / غیرحضوری برگزار و امتحان پایانی به شکل حضوری انجام شود.

🔸مهمانی دانشجویان در دانشگاه‌های محل زندگی به جز در دانشگاه‌های تهران مجاز شد.

🔸آن دسته از دانشجویان تحصیلات تکمیلی که پیش از بروز وضعیت فعلی، به تأیید استاد راهنما آمادگی دفاع داشته اند، اما به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری، جلسه دفاع آنها برگزار نشده است، با عنایت به اهمیت و حساسیت تاریخ دانش آموختگی باید در اسرع وقت به روش الکترونیکی، حضوری یا نیمه حضوری با مراعات همه شروط و ضوابط برگزاری جلسه دفاع، تحت نظارت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، اقدام شود.
 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر